Polecenie tworzy odbicie lustrzane wybranych obiektów względem płaszczyzny w przestrzeni.
Po wydaniu polecenia wskazujemy obiekty do odbicia, a następnie wskazujemy lub definiujemy płaszczyznę symetrii.
Polecenie: MIRROR3D, LUSTRO3D
Występowanie: ZWCAD+, ZWCAD Classic, ZWCAD 2018
Po wydaniu polecenia i wskazaniu obiektów w linii poleceń pokaże się lista opcji do wyboru płaszczyzny:
Legenda:
- Obiekt - płaszczyznę odbicia zdefiniuje wskazany obiekt, np. okrąg, łuk, segment polilinii 2D.
- oStatni - wybór poprzedniej płaszczyny odbicia.
- oś Z - płaszczyzna zostanie wyznaczona na podstawie dwóch punktów. Płaszczyzna będzie przechodzić przez pierwszy wskazany punkt i będzie prostopadła do linii poprowadzonej przez oba punkty.
- Widok - odbicie względem płaszczyzny równoległej do ekranu. Należy podać punkt przez który przejdzie płaszczyzna.
- XY - odbicie względem płaszczyzny równoległej do płaszczyzny wyznaczonej przez osie X i Y układu współrzędnych. Należy podać punkt w przestrzeni, przez który będzie przechodzić płaszczyna odbicia.
- YZ - odbicie względem płaszczyzny równoległej do płaszczyzny wyznaczonej przez osie Y i Z układu współrzędnych. Należy podać punkt w przestrzeni, przez który będzie przechodzić płaszczyna odbicia.
- ZX - odbicie względem płaszczyzny równoległej do płaszczyzny wyznaczonej przez osie Z i X układu współrzędnych. Należy podać punkt w przestrzeni, przez który będzie przechodzić płaszczyna odbicia.
- 3punkty - płaszczzynę odbicia zdefiniujemy poprzez określenie 3 punktów w przestrzeni.
Po zdefiniowaniu płaszczyzny symetrii zostaniemy zapytani czy usunąć obiekty źródłowe, które zostały użyte do operacji lustra 3D
Przykład wykorzystania funkcji odbicia lustrzanego za pomocą opcji 3punkty oraz ZX.
Synonimy:
lustro3d, odbicie lustrzane