Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja

Pozwala wstawić do szkicu .

Wstążka > Szkic > Rysunek

Szkic ZW3D - Oś - wstążka

Szkic Oś ZW3D - Panel

Funkcja oś jest podstawowym elementem konstrukcyjnym w szkicowniku. Aby ją wstawić do rysunku w zależności od opcji wymagane są 1szy punkt, 2gi punkt, Linia odniesienia, Odsunięcie, Kąt. Poniżej lista opcji:

Szkic os opcje - dwa punkty Dwa punkty: umożliwia stworzenie osi w oparciu o 1szy punkt i 2gi punkt.
Szkic os - Równoległy i nieruchomy punkt Równoległy i nieruchomy punkt: pozwala na wstawienie osi w oparciu o Linię odniesienia oraz 1szy punkt.
Szkic oś ZW3D opcje - Równoległy i odsunięty Równoległy i odsunięty: wstawiamy oś wskazując Linię odniesienia oraz Odsunięcie (można wpisać w pole lub wyznaczyć za pomocą kursora myszki).
Szkic oś - prostopadły i nieruchomy punkt Prostopadły i nieruchomy punkt: umożliwia wstawienie osi prostopadłej do Lini odniesienia wskazując 1szy punkt kursorem myszki.
Szkic oś - Kąt ZW3D Kąt: korzystając z Linii odniesienia, Kąta oraz 1szego punktu możemy wstawić oś. Do dyspozycji mamy dodatkową opcję - Wyświetlaj prowadzenia.
Szkic oś pozioma ZW3D Poziomo: umożliwia położenie poziomej osi przecinającej 1szy punkt.
Szkic oś ZW3D pionowa Pionowo: pozwala na wstawienie pionowej osi przecinającej 1szy punkt.

 

Dodatkowo możemy wybrać czy wstawiana oś będzie częścią Geometrii konstrukcyjnej. Poniżej krótki film przedstawiający wstawianie osi:

 

Szkic oś film ZW3D

 

Synonimy: osie