Prostokąt

Wyszukaj w słowniku

Dostępne słowniki:

Termin Definicja
Prostokąt

Pozwala na rysowanie prostokątów w przestrzeni 3D.

Szkic 3D > Rysunek

Szkic3D ZW3D Prostokąt wstążka

Szkic3D Prostokąt ZW3D - Panel

 

Aby skorzystać z funkcji wymagane jest wybranie opcji:
- Płaszczyzna i 2 punkty: wybieramy 1szy punkt, a następnie 2gi punkt.
- Płaszczyzna z szerokością i wysokością: wymieramy 1szy punkt, a następnie definiujemy Szerosość i Wysokość.
- 3 punkty: Najpierw wskazujemy 1szy punkt, potem 2gi punkt, a następnie 3ci punkt.

W każdym przypadku mamy możliwość zdecydować czy 1szy punkt będzie Narożnikiem, czy Środkiem. Opcja narożnik przedstawiona została na rysunku powyżej, natomiast opcję Środek można zobaczyć ponizej:

Szkic3D ZW3D Prostokąt Panel opcje

 

W Ustawieniach możemy zdefiniować płaszczyznę Odniesienia, która jest płaską powierzchnią (np. ścianą). Aby skorzystać z Odniesienia należy rysowanie prostokątu zacząć od jej wskazania. Gdy płaszczyzna odniesienia jest aktywna, możemy Rzutować na płaszczyznę. Możemy też wstawiać Punkty na wyrównanej płaszczyźnie. Rysunek powyżej prezentuje różnicę w tych opcjach. Po lewej wszystkie punkty są wskazywane na płaszczyźnie Odniesienia, natomiast sama płaszczyzna prostokąta jest do niej równoległa i odsunięta (o wartość 55mm). Natomiast po prawej stronie prostokąt jest rzutowany na płaszczyźnie odniesienia, natomiast punkty go wyznaczające już na niej nie leżą. 

 

Możemy zmienić Kąt ułożenia prostokąta. Film poniżej pokazuje możliwości zastosowania. 

Szkic3D Prostokąt - film

Synonimy: czworokąt prostokątny