ZWCAD Help
Opis zmiennych systemowych oraz poleceń dostępnych w programie ZWCAD.
Dostępne słowniki:
Termin | Definicja |
---|---|
Loft | Nowość w ZWCAD+ 2015. Narzędzie pozwalające na utworzenie modelu trójwymiarowego poprzez przeciągnięcie przez wybrane przekroje. |
Lokalizacja punktu | W ZWCAD punkty możemy wskazywać na kilka sposbów - poprzez wspłrzędne względne, bezwzględne, wskazanie krzyżem nitkowym itp. |
Lustro | Narzędzie pozwalające na utworzenie odbicia wybranych obiektów poprzez określenie osi odbicia. |
Lustro_3D | Tworzy obraz lustrzany wybranych obiektów trójwymiarowych względem wybranej płaszczyzny lub poprzez jej nakreślenie. |
LWEIGHT | Okno ustawień szerokości linii, pozwala na wybór jednostek pomiędzy calami a milimetrami oraz grubość linii. |
Menedżer_odnośników_zewnętrznych | Nowość w ZWCAD+ 2015. Narzędzie pomagające na efektywne zarządzanie wszystkimi źródłami zewnętrznymi rysunku: rastrami, czcionkami i odnośnikami Xref. |
MIRRHATCH | Zmienna określa czy kreskowanie będzie podlegało odbiciu lustrzanemu tak samo jak inne obiekty. Dostępność: od ZWCAD 2021. Polecenia powiązane: MIRRTEXT, Lustro
|
MIRROR3D | Polecenie tworzy odbicie lustrzane wybranych obiektów względem płaszczyzny w przestrzeni. Po wydaniu polecenia wskazujemy obiekty do odbicia, a następnie wskazujemy lub definiujemy płaszczyznę symetrii. |
MIRRTEXT | Określa, czy podczas operacji tworzenia lustra tekst ma być również wyświetlony w lustrzanym odbiciu. |
Moduł Younga | Moduł Younga to moduł sprężystości wzdłużnej. Mówi nam o tym jak bardzo materiał się odkształca - im większa liczba tym mniejsze odkształcenie. |
MVIEW | Polecenie służy do tworzenia rzutni oraz sterowania ustawieniami rzutni w przestrzeni papieru. Działa ono tylko w przestrzeni papieru, wywołanie jej w przestrzeni modelu zakończy się błędem.
|
Narzędzia dodatkowe do warstw | ZWCAD zawiera szereg przydatnych narzędzi dodatkowych do zarządzania warstwami np.
Dodatkowych poleceń jest 18. Możemy je wybierać zarówno za pomocą menu, jak i wpisując polecenia w linii poleceń. Na poniższym obrazku pokazaliśmy wygląd menu dodatkowych narzędzi do warstw.
|
Nazwa atrybutu | Nazwa atrybutu to unikalna nazwa opisująca atrybut (atrybuty definiujemy za pomocą polecenia ATTDEF). Nazwa atrybutu nie może zawierać spacji (w miarę możliwości lepiej unikać takżę polskich liter). Jeśli potrzebujemy oddzielić wyrazy od siebie należy użyć podkreślenia. Przykładowe poprawne nazwy atrybutu:
Jedna nazwa atrybutu może posiadać różne wartości atrybutu, np. atrybut o nazwie rodzaj_zarowki może posiadać np.:
Wartości atrybutu możemy zmienić w rysunku po wstawieniu bloku, ale możemy przy definicji atrybutu ustawić pole Wartości domyślnej atrybutu. |
Obwiednia | Polecenie pozwala na utworzenie obwiedni w postaci polilinii lub regionu na podstawie istniejących obiektów. Po wywołaniu polecenia otworzy się okno, w któym możemy wybrać czy obwiednia ma być utworzona poprzez wskazanie punktu wewnętrznego czy zaznaczenie obiektów. Dodatkowo możemy zadecydować czy wewnętrzne obszary mają być uwzględniane w obwiedni. Obwiednie przydają się przy tworzeniu brył 3D lub obliczeniach cech fizycznych.
Wywołanie polecenia: Menu wstążkowe: Rysuj -> Obwiednia Menu klasyczne: Rysuj -> Obwiednia Alias: BPOLY
|
Odległość_ | Mierzy odległość oraz kąt pomiędzy dwoma wskazanymi punktami. |
Odległość_wymiarów | Pozwala na określenie odległości pomiędzy liniami wymiarowymi istniejących wymiarów. |
Odnośnik | Umożliwia wstawienie odnośnika z tekstem do obiektu. |
Odsuń | Polecenie służy do kopiowania obiektów równolegle w zadanej odległości. Po ustawieniu odległości pojawi się podgląd nowego obiektu, jaki może zostać utworzony. Na animacji poniżej pokazaliśmy sposób działania funkcji. |
Okrąg | Aby narysować okrąg, należy wybrać ikonę rysowania okręgu. Okrąg można narysować na kilka sposobów, domyślnie wskazujemy centrum okręgu oraz promień lub średnicę. |
OLEOPEN | Polecenie pozwala na edycję obiektu OLE osadzonego w rysunku. Przed wydaniem polecenia należy wskazać jeden obiekt OLE. Opcjonalnie można także kliknąć w ramkę obiektu OLE, aby przejść do edycji. Jeśli żaden obiekt nie był wybrany przed wykonaniem polecenia, to wyświetli się komunikat błędu: "Nie znaleziono obiektu OLE. Obiekt musi być wybrany przed wywołaniem polecenia OLEOPEN." Edycja obiektu OLE wymaga otworzenia dodatkowego programu, tego, z którego pochodzi obiekt OLE.
Polecenie: _OLEOPEN
|