Opcje wstawiania |
 Okno dialogowe parametryzujące wstawianie i wybór punktu.

- Wybierz z listy: umożliwia wybrać punkt z listy, jeśli jest na niej zawarty.
- Absolutnie: Kursor nie będzie się "przyklejał" do geometrii, obiektów i płaszczyzn.
- Krytyczny: Kursor będzie wskazywać tylko punkty krytyczne (np. Punkty końcowe, punkty środkowe, pochodzenie płaszczyzny odniesienia, itp.) Linii, krawędzi, krzywych i płaszczyzn odniesienia podczas wprowadzania punktu.
- Powiązane: Wybiera punkt, gdy wprowadzamy wartość współrzędnych X, Y, Z, która odnosi się do ostatnio wybranego punktu.
- Na elemencie: Gdy kursor znajdzie się na objekcie geometrii, punkt zostanie na nim wstawiony.
- Wyrażenie: Pozwala wprowadzić regułę matematyczną, a w niej zmienne.
- Dynamiczny wybór: Pozwala na wybranie punktu na płaszczyźnie, obiekcie lub elemencie szkicu.
- Domyślny: Przełącza się z powrotem do domyślnego trybu wyboru punktu z innych trybów, takich jak Względny, Krytyczny lub Styczny. Tryb domyślny to wybrany punkt bezwzględny lub wprowadzone współrzędne. Aby przyciągać do punktów siatki, które znajdują się w pobliżu innych punktów krytycznych zastosuj tryb domyślny.
- Inteligentny punkt referencyjny:
- Środkowy: Jeśli wskażemy linię, to wybierze punkt pośrodku.
- Pomiędzy: Jeśli wskażemy 2 punkty, to wyznaczy punkt pośrodku.
- Odsunięcie: Najpierw definiujemy Punkt referencyjny, a potem Odsunięcie w osi X i Y.
- Długość odsunięcia: Najpierw definiujemy Punkt referencyjny, następnie Kierunek by ostatecznie wprowadzić wartość Odsunięcia.
- Wzdłuż: Po wyborze krzywej i jej kierunku możemy za pomocą procentów lub mm zdefiniować punkt na niej leżący.
- Kąt: Należy najpierw wybrać Krzywą, by następnie ustawić Kąt pod którym ma znajdować się punkt.
- Środek krzywizny: Wybiera punkt pośrodku łuku, okręgu lub krzywej (np. splajn).
- Kwadrant krzywizny: Możemy w łukach lub okręgach wskazywać punkty przecinające osie X i Y.
- Przenikanie: Gdy wybierzemy dwie krzywe, które się przecinają odnajdzie punkt przenikania.
- Z 2 linii: Wybiera punkt o definiowanej odległości prostopadłej od jednej i drugiej linii.
- Rzutowanie przecięcia krzywych: Wybieramy Metodę wstawiania (1sza krzywa, 2ga krzywa, Połowa drogi, Odsunięcie), następnie wskazujemy 1szą krzywą, 2gą krzywą, Płaszczyznę, a w ostatnim przypadku Metody również Odsunięcie.
- Pomiędzy punktami krzywej: Najpierw wybieramy krzywą, następnie procent lub odległość w jakiej ma znaleźć się punkt.
- Rzutowanie na krzywą lub powierzchnię: Wstawiamy kursorem punkt w przestrzeni, a następnie wybieramy krzywą lub powierzchnię, na którą ma być ten punkt rzutowany.
- Przecięcie krzywa - powierzchnia:
- Ściana - wektor: Wymieramy Ścianę, a następnie wektor wzdłóż linii. Punkt pojawi się w miejscu przecięcia linii wektora i powierzchni ściany.
- Środek ciężkości ściany: Należy wybrać ścianę by punkt został umieszczony w jej środku ciężkości.
- Punkt na powierzchni: Najpierw wybieramy Powierzchnię a następnie definiujemy parametry U i V w skali od 0 do 1.
Synonimy:
wybór wstawiania
|