
Umożliwia definiowane zmiennych.
Operacje > Szkic > Wymiar


Aby użyć funkcji należy zdefiniować parametry:
- Typ: Liczba, Ciąg, Punkt, Wektor.
- Nazwa: możemy od razu zdefiniować wymiar, lub nadać nazwę dla zmiennej. Dla Liczby możemy definiować jednostki
a) Długość: mm, cm, dm, m, mil, in, ft, in.
b) Kąt: deg, rad, deg/min/sec.
c) Masa: g, kg, oz, lb, t.
d) Gęstość: g/dm^3, lb/in^3, lb/ft^3, lb/yd^3, oz/in^3, oz/ft^3, oz/yd^3, kg/mic^3, kg/cm^3, g/mic^3.
e) Obszar: mic^2, mm^2, cm^2, dm^2, m^2, mil^2, in^2, ft^2, yd^2
f) Objętość: mic^3, mm^3, cm^3, dm^3, m^3, mil^3, in^3, ft^3, yd^3
g) Moment masy: kg*mm^2, kg*dm^2, kg*m^2, g*mm^2, g*cm^2, g*dm^2, lb*in^2, lb*ft^2, lb*yd^2, oz*in^2, oz*ft^2, oz*yd^2.
h) Czas: ps, ns, us, ms, s, min, hr.
i) Częstotliwość: Hz, kHz, Mhz, GHz, THz.
j) Prędkość: mm/s, cm/s, dm/s, m/s, in/s, ft/s, yd/s.
- Wyrażenie: miejsce na wprowadzenie danych liczbowych, równania, funkcji matematycznej. Do dyspozycji mamy rozwinięty edytor tekstowy, możemy wybrać wymiar, wprowadzić zmienną lub funkcje matematyczną.
- Opis: miejsce na tekst opisyjący działanie.
Aby wprowadzić nową zmienną lub wyrażenie należy zaakceptować wprowadzone dane zielonym znakiem OK. Następnie kliknąć Zastosuj.
Poniżej przedstawiono możliwości jakie daje definiowanie zmiennych.
Długość boku a jest definiowana przez użytkownika, wysokość trójkąta h jest zależna od a równaniem dla trójkąta równobocznego. Trójkąt jest związany w paru miejscach: linie tworzące boki są związane w narożnikach. Punkt znajdujący się w środku dolnej poziomej linii (wiązanie poziome) jest związany z punktem - wierzchołkiem trójkąta wiązaniem punkty pionowo.

Synonimy:
edytor zmiennych